Gencturka-Paylaşımda Maximum Tat
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Gencturka-Paylaşımda Maximum Tat

GencTurka-Eğlence Ve Bilgi Paylaşımı,Alemin En Güncel Forumu-Www.GencTurka.Eniyiforum.Net
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Hac Rehberi

Aşağa gitmek 
Sayfaya git : Önceki  1, 2
YazarMesaj
ziya
Yönetici

Yönetici
ziya


Erkek Mesaj Sayısı : 1784
Yaş : 32
Nerden : Kırklareli City
İş/Hobiler : PC & SPOR & ÖĞRENCİ
Takım : Hac Rehberi - Sayfa 2 D1e2ee3fede4072d5e25570324a07802
İfaden : Hac Rehberi - Sayfa 2 F2a49e77adcbd8486691fb6efd0c4aac
Ruh Hali : Hac Rehberi - Sayfa 2 Gt13
Paylaşım : Hac Rehberi - Sayfa 2 110
İşletim Sisteminiz : Hac Rehberi - Sayfa 2 Yk-vista-starter
Kayıt tarihi : 12/12/08

Hac Rehberi - Sayfa 2 Empty
MesajKonu: Geri: Hac Rehberi   Hac Rehberi - Sayfa 2 Icon_minitimeSalı Şub. 03, 2009 9:16 pm

Haccın sahih olması için

Sual: Hacca gidenin bütün günahları af olur deniyor. Buna namaz, oruç ve kul borcu da dahil midir?
CEVAP
Hacca gidip gelenin değil, haccı kabul olanın günahları af olur. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kabul olan bir hac, geçmiş günahları yok eder.) [Beyheki]

(Haccedip, kötü söz söylemeyen ve doğruluktan ayrılmayan kimse, anasından doğduğu günkü gibi günahsız olur.) [Buhari]

Haccın sahih ve kabul olmasının şartları vardır. Sahih olması için vaktinde hac yapılması lazımdır. Kabul olması için de, haccın sahih olması, o kimsenin itikadının düzgün olması, bid�at ehli olmaması gibi şartları vardır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Bid�at işleyenin, orucu, haccı, cihadı kabul olmaz.) [Deylemi]

Hac, sahih ve kabul olsa da, kul borçları, namaz, oruç borçları ödenmiş olmaz. Kul borçlarını ödemek, namaz ve oruç borçlarını kaza etmek suretiyle ödemek lazımdır.

Bir kimse, tevbe-i nasuh yaparsa, günahları af olur. Namazlarını kaza etmedikçe, yalnız tevbe ile af olmaz. Kaza ettikten sonra tevbe ederse, af olması ümit edilir. Önce düzgün bir itikada sahip olmak, bid�atlerden kaçmak, kul ve Hak borcunu ödemek lazımdır
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.gencturka.hareketforum.net
ziya
Yönetici

Yönetici
ziya


Erkek Mesaj Sayısı : 1784
Yaş : 32
Nerden : Kırklareli City
İş/Hobiler : PC & SPOR & ÖĞRENCİ
Takım : Hac Rehberi - Sayfa 2 D1e2ee3fede4072d5e25570324a07802
İfaden : Hac Rehberi - Sayfa 2 F2a49e77adcbd8486691fb6efd0c4aac
Ruh Hali : Hac Rehberi - Sayfa 2 Gt13
Paylaşım : Hac Rehberi - Sayfa 2 110
İşletim Sisteminiz : Hac Rehberi - Sayfa 2 Yk-vista-starter
Kayıt tarihi : 12/12/08

Hac Rehberi - Sayfa 2 Empty
MesajKonu: Geri: Hac Rehberi   Hac Rehberi - Sayfa 2 Icon_minitimeSalı Şub. 03, 2009 9:17 pm

Haccı mebrur

Şartlarına uygun olarak ihlas ile yapılan hacca, (Hacc-ı mebrur) denir. Hacc-ı mebrur, kazaya kalmış olan farzlardan ve kul haklarından başka günahların affına sebep olur. Bu ikisinin af olması için kazaların ve kul haklarının ödenmesi de lazımdır.

Hac sebebiyle, farzı yapmamanın günahı affedilmez ise de, vaktinde yapmamanın, vaktinden sonraya bırakmanın günahı affedilir. Hacdan sonra, farzları kaza etmeye hemen başlanmazsa, geciktirme günahı tekrar başlar ve zamanla kat kat artar. Farzın kazasını geciktirmek büyük günahtır. Bunu iyi anlamalıdır. (Hacc-ı mebrur yapanın günahları af olur) hadis-i şerifi, kaza ve kul hakkından başka günahların af olacağını göstermektedir. Peygamber efendimizin, Arefe gecesi ve Müzdelife�de, hacıların günahlarının affedilmesi için yaptığı duaların da, böyle olduğu bildirilmiştir.

Kaza ve kul haklarının da, affa dahil olduğunu bildiren âlimler var ise de, bunlar, tevbe edip de kazadan ve ödemekten aciz olanlar içindir. Hud suresinin (Hasenat, günahları yok eder) mealindeki 114.âyeti, farzın terkinden hasıl olan geciktirme günahı, o farz kaza edilince, af olur demektir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.gencturka.hareketforum.net
ziya
Yönetici

Yönetici
ziya


Erkek Mesaj Sayısı : 1784
Yaş : 32
Nerden : Kırklareli City
İş/Hobiler : PC & SPOR & ÖĞRENCİ
Takım : Hac Rehberi - Sayfa 2 D1e2ee3fede4072d5e25570324a07802
İfaden : Hac Rehberi - Sayfa 2 F2a49e77adcbd8486691fb6efd0c4aac
Ruh Hali : Hac Rehberi - Sayfa 2 Gt13
Paylaşım : Hac Rehberi - Sayfa 2 110
İşletim Sisteminiz : Hac Rehberi - Sayfa 2 Yk-vista-starter
Kayıt tarihi : 12/12/08

Hac Rehberi - Sayfa 2 Empty
MesajKonu: Geri: Hac Rehberi   Hac Rehberi - Sayfa 2 Icon_minitimeSalı Şub. 03, 2009 9:17 pm

Mekke�de mukimlik

Sual: Bir kimse Mekke�de veya başka yerde niyet etmeden 15 günden fazla kalsa, seferi olur mu?
CEVAP
Mekke-i mükerremeye giden, 15 veya daha fazla gün kalmaya niyet ederse mukim olur.15 günden az kalmaya niyet ederse veya hiç niyet etmeden aylarca kalsa misafir olur.

Mekke, Minâ ve Arafat gibi başka başka yerlerde toplam 15 gün kalmaya niyet eden de, mukim olmaz. Yalnız Mekke�de veya Minâ�da 15 gün kalmaya niyet eden mukim olur. Mukim olan da, namazlarını kısaltamaz. Bayram kurbanını da kesmesi vacip olur.

Talebe, asker, işçi gibi emir altında bulunanlar, kendi niyetleri ile değil, hocalarının, kumandanlarının, işverenlerinin emrine göre hareket ederler. Âmirleri 15 gün kalmaya niyet etse, bunlar emri işitinceye kadar misafir olurlar. Emri hiç işitmezlerse, kaç gün kalsalar hep seferi olurlar.

Bir görevliye tâbi olan hacılar da, bunun sözü ile hareket ederler. Görevli, 15 gün Mekke�de kalacağız dememişse, bu görevliye bağlı olanlar seferi olur. Seferi olanın da bayram kurbanını kesmesi vacip olmaz. Fakat şükür kurbanını kesmesi vacip olur. Dört rekatlık farzları iki rekat olarak kılar. (Nihaye)

Sual: Bir hacı hac farizası için, Mekke�de 13 gün kaldıktan sonra 14-15. günleri de Minâ ve Arafat�ta bulunup (Mekke- Mine, Arafat arası 22 km) tekrar Mekke�ye geri dönerek 7 gün daha kaldıktan sonra Medine�ye giderse seferi midir?
CEVAP
Tam İlmihal�de diyor ki:
Mekke, Minâ ve Arafat gibi başka başka yerlerde toptan 15 gün kalmaya niyet eden, mukim olmaz. Demek ki Türkiye'den giderken veya oraya varınca bir yerde 15 günden fazla kalmaya niyet edilmemişse seferi olur. Medine�de 15 günden fazla kalmaya niyet eder ise orada da mukim olur, 15 günden az kalmaya niyet etmişse seferi olur.

Mekke�de mukim olunmaz mı?
Sual: Tam İlmihal�de (Mekke, Minâ ve Arafât gibi başka başka yerlerde toptan 15 gün kalmaya niyet eden de, mukim olmaz) deniyor. Bir kimse Mekke�de bir ay kalsa, mukim olmaz mı?
CEVAP
Mukim olur. Bir yerde 15 günden fazla kalınınca mukim olur. Mesela bir kimse 13 gün Mekke�de kalmaya, sonra bir gün Arafat veya Minâ�da kalmaya, sonra 13 gün yine Mekke�de kalmaya niyet edip sonra, Medine�ye gitmeye niyet etse, bir yerde 15 günden fazla kalmaya niyet etmediği için Mekke�de toplam 26 gün kalmasına rağmen seferi olur. Namazlarını kısaltarak kılar. Ama kişi, Ramazanda gidip Mekke�de 15 günden fazla kalmaya mesela bir ay kalmaya niyet etmişse, artık Mekke�de mukimdir. Arafat�ta da, Minâ�da da, Müzdelife�de de seferi olamaz, mukimdir. Namazlarını kısaltamaz.

Bütün fıkıh kitapları hep aynı şeyi yazmaktadır. Farklı bir kavil yoktur. Fakat anlatılışları farklıdır. Birkaç örnek verelim:

Misafir olan yolcu, Mekke ve Minâ�da 15 gün ikamet etmeye niyet etse namazları dört kılmaz, çünkü iki yerde kalmayı niyet etmek çok yerde kalmayı gerektirir, bu ise yolculuğun gerçekleşmesine manidir. Ancak yolcu geceyi birinde kalmayı niyet ederse oraya girmesiyle mukim olur, çünkü kişinin ikameti gece kaldığı yere izafe olunur. (Hidaye)

Mekke ve Minâ�da 15 gün kalmaya niyet eden namazları dört kılmaz; çünkü ikamet iki yerde kalmaya niyet etmekle mukim olunmaz. Yolcunun ikametleri toplansa 15 günü geçse de seferidir. Ancak geceyi birinde ikamet etmeye niyet ederse o zaman oraya girmesiyle mukim olur, çünkü kişinin ikameti kaldığı, yattığı yere izafe olunur. Hac farzını yerine getirmek için hac ayının on günü içinde Mekke�ye girse ve 15 gün ikamete niyet etse, mukim olmaz, çünkü Arafat'a çıkmak zorundadır. Bir yerde 15 günden çok kalmadıkça mukim olamaz. (Bahr-ür Raik)

Kişi Kufe�den çıksa Mekke ve Minâ'da 15 gün ikamet etmek üzere yola çıksa Mekke'ye girdiğinde namazı dört kılamaz, çünkü sadece Mekke�de 15 gün kalmayacaktır. (Mebsut - Şeybani)

Yolcu bir yerde 15 gün kalmaya niyet ederse mukim olur. Ama iki yerde 15 gün kalmayı niyet eder ise, bu iki yerin her biri kendi başına bir şehirdir. Dolayısıyla biri diğerine tâbi değildir. Mekke ve Minâ�da toplam 20 gün kalmaya niyet eden mukim olmaz. Ancak bu iki yerden birinde 15 gün kalmaya niyet eden mukim olur. (Tuhfetül Fukaha)

İki yerde mesela Mekke ve Minâ�da, yahut Kufe ve Hira�da kalmayı niyet eden şayet geceyi bunlardan birinde ikamet etmeye azmetse ve gündüzleri oradan diğerlerine gitmeyi planlasa, eğer gece kalmayı azmettiği yere gündüz girse mukim olmaz. Ama gece ikamet etmeyi azmettiği yere geceleri girse mukim olur, sonra diğer yerlere oradan yola çıksa misafir olmaz. Çünkü kişinin ikamet yeri kaldığı yerdir. Başkasının yerine hac yapan arkadaşları gittikten sonra Mekke'de 15 gün veya daha çok kalmayı niyet eden Mekke'de mukim olur. (Mebsut - Serahsi)

Diğer üç mezhepte seferilik farklıdır. Giriş çıkış günleri hariç, bir yerde dört gün kalmaya niyet eden mukim olur. Bir ihtiyaçtan dolayı bu mezheplerden birisini taklit eden Hanefi de, taklit ettiği mezhebin şart ve müfsitlerine riayet eder. Yani dört gün kalınca mukim olur ve namazlarını kısaltamaz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.gencturka.hareketforum.net
ziya
Yönetici

Yönetici
ziya


Erkek Mesaj Sayısı : 1784
Yaş : 32
Nerden : Kırklareli City
İş/Hobiler : PC & SPOR & ÖĞRENCİ
Takım : Hac Rehberi - Sayfa 2 D1e2ee3fede4072d5e25570324a07802
İfaden : Hac Rehberi - Sayfa 2 F2a49e77adcbd8486691fb6efd0c4aac
Ruh Hali : Hac Rehberi - Sayfa 2 Gt13
Paylaşım : Hac Rehberi - Sayfa 2 110
İşletim Sisteminiz : Hac Rehberi - Sayfa 2 Yk-vista-starter
Kayıt tarihi : 12/12/08

Hac Rehberi - Sayfa 2 Empty
MesajKonu: Geri: Hac Rehberi   Hac Rehberi - Sayfa 2 Icon_minitimeSalı Şub. 03, 2009 9:18 pm

Umre yapana hac farz olmaz

Sual: Bazı hocalar, umre yapana hac etmek farz olur diyorlar. Hac mevsimi haricinde umre yapan fakire hac farz olur mu?
CEVAP
Hiçbir kitapta, (Umre yapana hac farz olur) diye yazmaz. Umre yapana hac farz olmaz. (Redd-ül Muhtar)

Bazı kimselerin bilmediği husus şudur: İbni Âbidin hazretleri, Ukud-üd-dürriyye�de (Hac etmemiş fakirin, başkası yerine hacca gitmesi caiz ise de, Hille girince, kendisine de hac etmek farz olur) diyor. Bu ifade hac mevsimin haricinde, umre yapana haccın farz olacağını göstermez.

Zengine ömründe bir kere haccetmek farzdır. Fakir olan, görevli olarak veya işçi olarak, yahut herhangi bir sebeple Mekke�ye gidince, hac mevsimi ise, kendisine hac farz olur. Hac mevsimi değilse, hac farz olmaz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.gencturka.hareketforum.net
ziya
Yönetici

Yönetici
ziya


Erkek Mesaj Sayısı : 1784
Yaş : 32
Nerden : Kırklareli City
İş/Hobiler : PC & SPOR & ÖĞRENCİ
Takım : Hac Rehberi - Sayfa 2 D1e2ee3fede4072d5e25570324a07802
İfaden : Hac Rehberi - Sayfa 2 F2a49e77adcbd8486691fb6efd0c4aac
Ruh Hali : Hac Rehberi - Sayfa 2 Gt13
Paylaşım : Hac Rehberi - Sayfa 2 110
İşletim Sisteminiz : Hac Rehberi - Sayfa 2 Yk-vista-starter
Kayıt tarihi : 12/12/08

Hac Rehberi - Sayfa 2 Empty
MesajKonu: Geri: Hac Rehberi   Hac Rehberi - Sayfa 2 Icon_minitimeSalı Şub. 03, 2009 9:18 pm

Dini kuralları koyan Allah�tır

Sual: (Türk milleti fakir olduğu için hacca gitmemesi gerekir. Çünkü dinimiz israfı yasaklıyor) diyorlar. Bunlara nasıl cevap vermeli?
CEVAP
Dini inançları bozmak için dört koldan saldırıya geçilmiştir. Her gün yeni bir şey çıkarılarak itikadımız, amelimiz zedeleniyor. �Hayzlı iken Kur�an okunur, oruç tutulur� gibi, dört delile (Kitaba, sünnete, icmaya ve kıyasa) aykırı fikirler üretilirken, şimdi de, hac ibadeti bozulmaya çalışılıyor. Türk milleti fakir olduğu için hacca gitmemesi gerekirmiş. Çünkü dinimiz israfı yasaklıyormuş. Acaba bu sözlerinde samimiyet eseri var mıdır? Samimi isen, niye Bodruma, Avrupa�ya, Amerika�ya eğlenmeye gidiyorsun? Niye yoksulları gözetmeyip de, festivaller peşinde koşuyor, yılbaşı eğlenceleri tertip ediyor, devrilen çamlar altında, şarap fıçılarını boşaltıyor ve sabaha kadar kumar oynuyorsun?

Haccı engellemekle yoksulluk önlenemez. Peygamber efendimiz, yoksulluğu önlemenin yolunu bildirmiş, (Zenginlerin zekatı, fakirlere kâfi gelmeseydi, Allahü teâlâ fakirlerin rızkını başka yollardan verirdi. Aç kalan fakir varsa, zenginlerin zulmü yüzündendir) buyurmuştur. Demek ki zenginler zekatını yerli yerince verse, haccı engellemeye lüzum kalmayacak ve aç kalan fakir de bulunmayacaktır.

Emekli vaiz adı altında bir başkası da, (Diyanet fikir üretemiyor) diyerek, dinimizi bozmaya çalışıyor. (İslam dünyası aklını kullanmalı, yüzyıllardan beri, paslanan, çürüyen ve işlevini yitiren o akıldışı kilitleri söküp atmalı) diyor. Paslanan, çürüyen ne diye merak ettik. Baktık ki, bunlar, dinimizin, hac, kurban, tesettür gibi emirleri imiş. (Hacca gidecekler, kurban kesecekler, evsizlere, yoksullara yardım etmeli) diyor.

Dini kuralları koyan Allahü teâlâdır. Yüce Rabbimiz, toplumda yoksulların olacağını hâşâ bilmiyor muydu? (Bir toplumda yoksul varken, hacca gidilmez, kurban kesilmez) diyemez miydi? Demediğine göre, kurban derilerine sahip çıkma hevesi gibi, kurbanın kendisine de, hac paralarına da sahip çıkmak mı istiyor?

Bu iş olmayınca da, (Hani İslamiyet akıl diniydi? Niye aklını kullanmıyorsun? Akıl yolunu seçerek kurban ve hac paralarını niye yoksullara vermiyorsun) diyor. Felsefecileri ve sapık fırkalardan mutezileyi övüyor.

(Farabi, İbni Sina, İbni Rüşt gibi düşünürler, İslamlığı hep aklın ve yaşanan dünyanın, insansal gereklerin aynasına tutarak değerlendirdiler. O dönemlerin ürünü olan Mutezile, inançta yazgıcılığı (kaderciliği) reddederek, İslamın akılsal yol ve yöntemlerle kurumlaşmasına çalıştı) diyerek kaderi de inkâr ediyor. Kader, Allahü teâlânın insanların başlarına gelecek işleri bilmesi ve bu bilgisinin bir kitaba [levh-i mahfuza) yazılması demektir. Kur�an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Allah, onların işlediklerini ve işleyeceklerini bilir.) [Bekara 255]

(Allah her canlının durduğu yeri ve sonunda bırakılacağı mekanı bilir. Hepsi açık bir kitapta [levh-i mahfuzda] dır.) [Hud 6]

(Yaptıkları küçük büyük her şey, satır satır kitaplarda yazılmıştır.) [Kamer 52, 53]

Bu ve benzeri birçok âyet vardır. Ama inanan kim? Adam, hep Kur�an Kur�an der ama ya Kur�ana inanmaz veya onu istediği gibi yorumlar.

(İmam-ı Gazali'nin kilitlediği akıl kapısını açmak gerekir) diyerek de, nakli esas alan âlimlere dil uzatıyor. Emekli vaizin aklı var da, imam-ı Gazali veya öteki âlimlerin aklı yok mu idi? Adam, (Benim düşüncemde olan akıllı, benim gibi düşünmeyen akılsızdır) demek istiyor.

(Örtünme Kur�anda bir dönemin, bir olayın zorunluluğu olarak vardır. Ama günümüzde o zorunluluklar birtakım yasal ve yaşamsal önlemlerle, gereklerle başkalaşmıştır. O halde herkes Avrupalı gibi giyinmelidir) diyerek tesettüre de dil uzatıyor.

Allahü teâlânın tam olarak gönderdiği dinde noksanlık arayanlar, kendi yüzkaralarını ortaya çıkarmış olurlar. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Bugün, dininizi kemale erdirdim, ikmal ettim. Size olan nimetlerimi tamamladım ve sizin için din olarak İslamı seçtim.) [Maide 3]

Sual: Bir gazetede yazarın biri, şeytan taşlamadaki izdihamı önlemek için haccın üç ay içinde yapılmasını teklif ediyor. Bu, dini değiştirmek değil midir?
CEVAP
Bazı kimseler, orucu da kısaltmak için epey uğraştılar. "Çok oruç tutuyoruz. Güneş doğana kadar yiyip içmeliyiz" dediler. "Yaz aylarında oruç tutmak zordur. Kışın tutulmalı" gibi tekliflerle gelmek için hazırlanıyorlar. Bunların asıl maksatları, dini bozmaktır. Dinimizde eksiklik yoktur. Orucun hangi ayda tutulacağı, haccın hangi günde yapılacağı açıkça bildirilmiştir.

Allahü teâlânın kemale erdirdim dediği dinde eksiklik arayanlar, şu âyete inanmamış olurlar:
(Bugün, dininizi kemale erdirdim, ikmal ettim. Size olan nimetlerimi tamamladım ve sizin için din olarak İslamı seçtim.) [Maide 3]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.gencturka.hareketforum.net
 
Hac Rehberi
Sayfa başına dön 
2 sayfadaki 2 sayfasıSayfaya git : Önceki  1, 2

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Gencturka-Paylaşımda Maximum Tat :: (¯`·.(¯`·.Dini Bölüm.·´¯).·´¯) :: Dini Bilgiler-
Buraya geçin: